Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Természetes megoldás csontritkulásra, savasodásra

2012.03.16

 

 
 

A kalcium és a magnézium a szervezet számára nélkülözhetetlen ásványi anyagok közé tartozik. Szükség van kálciumra és magnéziumra az egészséges csontokhoz és fogakhoz, a szabályos szívműködéshez és vérkeringéshez, az idegek és az izmok hatékony működéséhez.

A kalciumról már sokat beszéltünk, ezért essen most szó a Korallkalcium második legfontosabb összetevőjéről, a magnéziumról.


Az emberi szervezetben körülbelül 20-30 gramm magnézium található, amely egyenletesen megoszlik a csontok és a sejtek belső tere között.

A magnéziummal gyakran találkozhatunk úgy is, mint az idegrendszer védő hatású ásványi anyagával. Ez valójában találó is, hiszen nagy szerepe van az idegrendszer működésében, bár ezen kívül sok folyamatban működik még közre.

A magnézium...

  • számos enzim működésében részt vesz,
  • nélkülözhetetlen az izmok és idegek hatásos működéséhez,
  • stresszellenes,
  • befolyásolja a szív munkáját,
  • csökkenti a vérnyomást,
  • segít a depresszióban,
  • megakadályozza a vese- és epekövek létrejöttét,
  • szerepe van a vércukor energiává alakításában,
  • szükséges a normális kálcium-, nátrium-, foszforegyensúlyhoz és ioncseréhez, a C-vitamin anyagcseréhez

Továbbá:

  • gátolja az öregedést,
  • megelőzheti az érelzáródást,
  • csökkenti, illetve normális értékre állítja be a koleszterinszintet.
  • segít gyomorrontás esetén.


Egyes kutatók azt állítják, hogy a magnézium hatására nő a szervezet védekezőképessége a fertőzésekkel szemben és javul a szellemi teljesítőképesség is.

A fogakat egészségesebb állapotban tartja.

Kálciummal együtt természetes nyugtatószerként hat és segít leküzdeni a depressziót, mivel kiváló stresszellenes hatású.


A magnézium megtalálható az olajos magvakban, és többféle zöldségben. Pl: lencse, szárazbab, cékla, paraj, sóska, zöldborsó, mák, stb.


A műtrágyázás miatt csökken a talaj magnéziumkészlete, így táplálékunk magnéziumtartalma is sokkal kisebb.


A terhes és szoptató anyáknak, valamint azoknak a nőknek akik fogamzásgátló tablettát vagy ösztrogént szednek, tanácsos növelniük a magnézium-bevitelüket.

Több magnéziumot igényel azoknak az embereknek a szervezete is, akik szívesen és sokat fogyasztanak szeszes italt.

Mivel a magnézium fontos szerepet játszik a vércukor energiává való átalakításában, sportolóknak nélkülözhetetlen lehet.

Túl nagy mennyiségű (napi 1000 mg-nál több) magnézium bevitele azonban hosszabb távon nem javasolt.



A jobb készítmények a kalciumot és a magnéziumot együtt, és 2:1 arányban tartalmazzák.
(Ebben az arányban található meg az eredeti Okinawai Korall Kalciumban is.)

Ekkor tudnak a legkönnyebben hasznosulni, és felszívódni.


Magnézium csökkent bevitele mellett fokozott fáradékonyság, idegrendszeri problémák és anyagcsere-zavarok léphetnek fel, esetleg a vérkeringés is romolhat.

Személyiségváltozás, izomgörcsök, anorexia, hányinger egyaránt szerepelhet a tünetek között.


A magnézium szerepe tehát nagyon fontos az emberi szervezetben, a kalciummal együtt adagolva pedig rengeteg problémától, betegségtől, kellemetlenségtől megszabadít.

Forrás:Internet

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.